Acte necesare formalităților de internare:
1. Biletul de trimitere de la medicul de familie / specialist din ambulator
2. Buletin sau carte de identitate
3. Card național de asigurări sociale de sănătate/adeverința de asigurat cu valabilitate de 3 luni de la data emiterii pentru cei care refuză cardul național din motive religioase sau de conștiință/ adeverință înlocuitoare de card pentru cei cărora li se va emite card national duplicat, emise de Casa de Asigurări de Sănătate.
Programări pentru internare;
Mail:receptie@nova-vita.ro
Telefon : 0265/260460; 0265/260462
0365/882244, 882255, 882266, 882277
Drepturile pacientului:
1. Pacienții au dreptul la îngrijirea sănătății la cel mai înalt standard, indiferent de statutul social, vârstă, sex, etnie, religie sau convingeri politice.
2. Pacienții au dreptul la adresabilitate liberă la asistența medicală, conform prevederilor legale.
3. Pacienții au dreptul de a cunoaște identitatea, statutul profesional și calificarea celor care asigură serviciul de sănătate.
4. Dreptul de a fi informați în legătură cu starea sănătății lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul și prognoza afecțiunii.
5. Informațiile trebuiesc comunicate pacienților într-o manieră adecvată capacității lor de înțelegere. Dacă pacientul nu vorbește limba oficială, trebuie să existe mijloace de traducere.
6. Dreptul de a fi informat și de a lua o decizie referitoare la efectuarea unor activități de cercetare /învățământ care implică persoana sa.
7. După ce au fost informați asupra tratamentului pacienții au dreptul să-l accepte sau să-l refuze.
8. Când pacienții sunt incapabili să-și exprime voința și este necesară intervenția medicală de urgență consițământul poate fi presupus dacă nu există elemente exprimate anterior de pacient, care să ateste refuzul consițământului.
9. În cazul pacienților fără discernământ consițământul este exprimat în scris de aparținătorul sau reprezentantul legal.
10. Pacienții au dreptul de a fi informați asupra facilităților de care dispune spitalul pentru asistență personală, siguranța și confortul său.
11. Dreptul pacientului la intimitate și la confidențialitatea tuturor informațiilor legate de afecțiunea sa.
12. Pacienții au dreptul de a fi vizitați cu condiția respectării programului de vizită stabilit de conducerea spitalului și de fiecare secție în funcție de specificul său.
13. Pacienții au dreptul să primească la cerere servicii religioase.
14. Dreptul la continuitatea îngrijirilor.
15. Pacienții au dreptul de a li se examina și rezolva plângerile într-o manieră justă, eficientă, promptă și de a fi informați asupra rezultatului.
16. Dreptul la ingrijirea cu respect si consideratie fata de valorile,convingerile si intimitatea pacientului.
Obligațiile pacientului:
1. Odată internat, sunteți obligat să purtați pe durata internării ținuta regulamentară de spital.
2. Spitalul dispune de condiții pentru păstrarea unei igiene corporale-vă rugăm, folosiți-vă de această oportunitate!
3. Să nu părăsească unitatea sanitară fără acordul medicului.
4. Este interzis consumul de băuturi alcoolice și fumatul în incinta spitalului. În interesul sănătății dvs. faceți un mic efort de voință și lăsați-vă de fumat!
5. Să respecte Regulamentul de Ordine Interioară al spitalului.
6. Vă rugăm să respectați unitatea sanitară și să aveți o atitudine civilizată față de personalul medical și de îngrijire, precum și față de ceilalți pacienți.
7. Să respecte programul de liniște între orele 2200 – 0630 și să păstreze curățenia în incinta spitalului.
8. Nu se permite tulburarea liniștii, degradarea mobilierului și bunurilor din dotarea secției și spitalului.
9. Să respecte toate acțiunile privind igiena și curățenia care se desfășoară în spital, inclusiv în saloane (activitatea infirmierelor începe la ora 630).
Să permită aerisirea saloanelor de cel puțin 2 ori pe zi, și ori de câte ori este nevoie.
10. Să respecte programul de servire a mesei.
11. Să păstreze alimentele de orice fel numai în frigider (nu pe masă sau noptieră).
12. Să evite convorbirile telefonice după orele 2200, acestea putând fi efectuate numai în cazuri de strictă necesitate.
13. Să vizioneze programele TV fără a deranja ceilalți pacienți.
14.Să achite contravaloarea serviciilor deosebite de cazare și masa conform tarifelor afisate.
15. Să respecte programul de vizită : zilnic 1000-1230; 1500-2000.
16. Să folosească toate facilitățile din unitatea sanitară cu responsabilitate și atenție, în caz contrar, aceștia putând suporta contravaloarea eventualelor defectiuni.